Ruth Fruchtman

Urodziłam się w Anglii, studiowałam germanistykę, spędziłam kilka lat w Francji, mieszkam od 1976 w Niemczech, obecnie w Berlinie. Jestem autorka reportaży/słuchowisk dla Radia Features o stosunkach polsko-żydowskich, i o konflikcie izraelsko-palestyńskim: ('freelance' writer and journalist) m.in.:
Oślepiony w Gazie – Erblindet in Gaza (Eyeless in Gaza), 1995;
Dwa narody wybrane – Żydzi i Polacy (1997);
Rany historii: Żydzi, Polacy, komuniści (Verletzungen der Geschichte – Juden, Polen, Kommunisten) 2001;
Sen syjonistyczny – Koniec złudzeń (Der Zionistische Traum – Das Ende einer Illusion) (The Zionist Dream – End of an Illusion) 2003;
Walczący o wolność czy terroryści? Popołudnie w Palestynie (2005);
Podgórze – dzielnica Krakowska (2005).
Obecnie prowadzę w Radiu Feature słuchowisko: Moja emigracja w domu (Mein Exil zu Hause) o pozytywnych aspektach "tułactwa".
Aktywnie zajmuje się konfliktem palestyńsko-izraelskim w Berlinie: Jestem członkiem dwóch organizacji: AK Nahost (Middle East Group) i Jüdische Stimme für gerechten Frieden in Nahost (Głos żydowski o pokój sprawiedliwy na Bliskim Wschodzie) [European Jews for a Just Peace – German branch].
Moje opowiadania (Die Besessene, Das Treffen mit Kaye, Begegnung etc.) ukazały się w czasopismach literackich (tj. Neue Deutsche Literatur, Neue Sirene) i w różnych antologiach. Liczne artykuły ukazały się w prasie. Przygotowuje tom opowiadań zebranych: Von der Liebe und anderen Katastrophen, pracuje na powieścią.
Polskę znam od 20 lat.

Rutch Fruchtman o patriotyzmie...

wróć