R.E.P. - opis projektu

Nash proekt pro Natsionalnu spilku hudozhnykiv Ukrainy. My dokumentuyemo diyalnist Spilky, shcho ye izolovana vid globalnoho kulturnoho kontekstu i napovnena rytualamy, shcho vtratyly bud-yakyy sens. Spilka operuye ponyattyamy “Patriotychne mystetstvo”, ale nasravdi pidminuye cym terminom pozyciu izolyacionizmu. Vaglyvym v ciy roboti e vidnoshennya ponyatt’ “patriotychne”, “izolyacioniske”, “lokalne”.
Na video bude zadokumentovanyy vidbir kartyn dlya uchasti u vystavkah, shcho prysvyacheni do nacionalnykh svyat. Na video takozh budut interv’yu, vzyati u tykh hudozhnykiv, shcho podayut svoyi roboty na taki vystavky. Shche duzhe kharakternym ye umovy vstupu do cieyi instytucii. Spilku ne cikavyt CV hudozhnyka, a lyshe de i koly vin narodyvsya i yakyy u noho simeynyy stan. Spilku hudozhnykiv cikavlyat lyshe ti vystavky, shcho prohodyat v yiyi stinakh. Tobto ce ne lyshe lokalnyy ukrayinskiy kulturnyy kontekst, a izolicianistska pozytsiya derzhavnoyi instytutsiyi vseredyni ukrainskoho kulturnoho seredovyshcha, sho pretenduye na ves kompleks kulturnykh reprezentatsiy derzhavy.
Razom z video my predstavymo dokumenty, neobhidni dlya vstupu do spilky, rozdrukovani na velykomu formati. v ciy roboti krim Spilky Hudojnykiv she bude zakhyst dyplomiv v Nazionalniy Akademiyi Mystetstv - tezh absurdne vvydovyshche.
nazva novoho video - "Pidhotovka kadriv".
nazva akcii na Maydani - "We will R.E.P. You!"

***

W naszym projekcie dokumentujemy działalność Narodowego Związku Artystów Ukrainy, wyizolowanego z globalnego kontekstu kulturowego, przepełnionego rytuałami, które dawno już utraciły jakikolwiek sens. Związek posługuje się pojęciem "sztuka patriotyczna", w rzeczywistości podtrzymując przy jego pomocy pozycję izolacjonizmu. Ważne w tej pracy są pojęcia "patriotyczne", "izolacjonistyczne", "lokalne".
Na video utrwalimy dokumentację wyboru dzieł biorących udział w wystawach poświęconych świętom narodowym oraz wywiady z artystami, biorącymi udział w takich wystawach. Bardzo charakterystycznymi są warunki wzięcia udziału w takiej wystawie. Związek nie interesuje się CV artysty, a jedynie tym gdzie i kiedy się on urodził, oraz jaki jest jego status rodzinny. Związek Artystów jest zainteresowany wyłącznie tymi wystawami, które odbywają się w jego czterech ścianach. Czyli nie jest to tylko lokalny ukraiński kontekst kulturowy, ale pozycja izolacjonistyczna instytucji państwowej w samym centrum ukraińskiego życia kulturalnego. Wraz z video przedstawimy dokumenty, konieczne do wstąpienia do związku, wydrukowane na dużym formacie. Poza Związkiem Artystów na video znajdzie się również obrona dyplomów Państwowej Akademii Sztuk Pięknych – też absurdalne widowisko.
Tytuł tego projektu: Szkolenie kadr.
Tytuł akcji na Majdanie: We will R.E.P. You!

wróć